Cum te ajută Google să găsești oferte pornind de la fotografii

de: Alexandru Puiu
11 04. 2017

Motorul de căutare al Google este format din foarte multe componente ce sunt actualizate constant, iar cel mai recent exemplu vine de la Google Images.

Cei mai mulți dintre noi folosesc Google pentru a găsi informații despre diverse subiecte. Google Images a fost asociat de cele mai multe ori doar cu identificarea unor detalii vizuale aferente unor persoane, produse, rețete și nu numai. Eventual, foloseai motorul de căutare fotografii al gigantului din Mountain View în momentul în care vroiai să fii sigur că un produs pe care vrei să-l cumperi are caracteristicile exterioare dorite. Niciodată nu te-ai fi așteptat ca același instrument online să faciliteze procesul de achiziție și de identificare a ofertelor. Se pare însă că exact s-a întâmplat.

Printr-o postare pe blogul oficial al Google, este detaliată o nouă funcție prezentă în Google Photos de care putem profita cu toții. Aceasta vine sub forma unui nou buton intitulat Similar Items pe care îl veți vedea atunci când efectuați o căutare de fotografii. Spre deosebire de Similar Images care identifică imagini similare din punct de vedere vizual, Similar Items afișează link-uri cu poze către produse pe care le puteți cumpăra.

,,Image Search a introdus de curând Similar Items în căutările de pe mobile și în aplicația de căutare Android Search. Funcția Similar Items este menită să ajute utilizatorii să găsească produsele pe care le îndrăgesc în fotografii care îi inspiră folosind Google Image Search. Folosind o tehnologie de viziune neurală, funcția identifică produse în fotografii de lifestyle și afișează utilizatorului produsele compatibile.” După cum era de așteptat, conform comunicatului oficial, cei de la Google utilizează și de această dată algoritmi avansați de inteligență artificială pentru a-ți afișa exact ceea ce îți dorești.

Pentru a înțelege mai bine cum funcționează funcția Similar Items este suficient să vă uitați la imaginea de mai jos. Practic, sistemul identifică într-o poză obiecte vestimentare și accesorii pentru ca ulterior să vă ofere link-uri de achiziție pentru ele sub imagini. Cei de la Google au promis că vor extinde categoriile de produse suportate în viitorul apropiat.